GuruAnimale.com

Caprimulgul (Caprimulgus europaeus) sau bufniță

Video: caprimulgul gigant îngrozit întotdeauna

Dragă cititor, eu sincer recunosc că nu ai nici o idee despre ce fel de păsăricaprimulgul. Dar merită să vă în timp ce stau sub copaci vechi de stejar, așteptați apus de soare pe măsură ce o cunoști. Soarele era încă așezat pe tufele de lemn-câinesc, umbre lungit treptat. Dintr-o dată un murmur ciudat liniștit ca un gnom pădure mic care trăiește în scorbura unui copac bătrân, gargară roua de seară. Apoi asteia peste tine umbra negru, moale și netedă care zboară o rândunică mare. Și a auzit gângurit, deși nu în apropierea unui iubitor de porumbel ...
Seara vine. Luna toarnă o strălucire argintie Defrișările, insecte nocturne cu aripi vin la viață, și, ca o vrăjitoare negru Razorscale, urmarind-le caprimulgul ...

pasăre nocturnă caprimulgul. In timpul zilei doarme. Ar putea fi de multe ori văzut în pădure, puteți obține pe lângă el - el nu se amestecă, ca și în cazul în care sculptat din lemn. El se află într-o postură ciudată, cu ochii închiși, agățându-se de o ramură, și numai un ochi foarte antrenat poate recunoaște în ea noapte rotundă de dans coregraf. Acest lucru explică de ce, la toate, fără excepție, fotografii atât interne și externe, el este înfățișată în această postură. pasăre neagră cu ochii închiși jumătate pe un fond negru. Nu foarte gustoase bucată de pâine pentru fotografii color de amatori!
Dar am vrut să pândească pentru această pasăre de amurg. I-am cumpărat toate cunoștințele teoretice care mi sa părut a fi necesare pentru acest lucru. Am știut că se potrivește cuiburi caprimulgul ascunse în poienile de pădure și doar depune ouăle pe sol. Știu cât de mult această pasăre depune ouă, ceea ce lor model, forma, dimensiunea, greutatea, știa cât de mult timp le clocește caprimulgul în timp ce hrănește puii când zbura din cuib.

Cu aceste cunoștințe ornitologic cuprinzătoare am atâta timp cât cinci ani în zadar căutat caprimulgul cuib. Am știut tot ce era de știut, dar asta e cuib nu a putut fi găsit. M-am plimbat prin pădure, scotocesc în tufișuri de păducel, tufe de liliac și cercetat de soc, m-am uitat sub cioturile putrezite. După ce am recunoscut rușinea lui Janos, asistentul meu. El a răspuns cu încredere: &ldquo-caprimulgul cuib? Mi se pare!&rdquo--mi chiar rău a luat. Ei bine, aș spune: &ldquo-Să ne uităm&rdquo- sau: &ldquo-Vor fi&rdquo-. Și apoi imediat: &ldquo-Naidu&rdquo-. Ca și cum era o întrebare, -pentru a scoate din pălărie dulap sau haina! .. Dar trebuie să găsească cuibul în țara de pădure neagră în pădurea deasă de 320 Holden 1 (1 Holda este 0,57 ha.) Nu-mi vine să cred.
Fără să spună un cuvânt, Janos bătu pălăria verde și a plecat. L-am urmărit. El a fost de mers pe jos de-a lungul traseului, de-a lungul tufele de mure, trecut cenușă de munte, și apoi înfășurat sub copaci de stejar acoperite cu mușchi. El nu sa uitat în jur, și imediat oprit la locul unde focul a fost furios, și chiar și acum terenul era gri, cu cenușă anul trecut. Janos rupt tija alun și a lovit tufiș. În același moment o umbră neagră a crescut, și sub un tufiș, într-o nișă mică, am văzut două ouă pătat caprimulgul.
Janos, cu toate acestea, nu sa odihnit pe ea. El a continuat, privit sub tufișuri, vizionarea. Se pare că este o busolă invizibil, misterios. Din când în când a lovit bastonul în tufișuri. Pana seara, am găsit trei cuiburi caprimulgul.
A doua zi fotopalatki au fost instalate și a fost rândul meu să acționeze. Caprimulgul stând pe ouă de tăcut, negru, plictisitor. De data aceasta pentru a preda la cort făcut fără nici o dificultate. În venele lui nu curgea caprimulgul &ldquo-sânge de o rață sălbatică&rdquo-. Cort toate abordat, a auzit loviturile unui ciocan pe cuiere - pasărea a zburat departe, dar odată ce a fost liniștită, ea a revenit la cuib. &ldquo-Excelent&rdquo- - fericit m-am gândit. Și am avut o idee grozavă. Am modificat cort, trăgând prelata pe rama din lemn masiv, care ne eliberează de a conduce mize în pământ.
În cazul în care, ascunzându-se după plopul vechi, oricine ne uitam ar avea o imagine neobișnuită a deschis în fața lui. Cort în picioare pe o poiană, pe resturile de stejar ars. Caprimulgul, cu ochii închiși, stând într-un cuib de așteptare. Dintr-o dată cortul se ridică încet și ușor (ca în transpirații ei și gemete fotograf) și, legănându, se deplasează printre copaci înainte. Pe cenușa pădurii există doar urme de pantofi căptușite cu spini. Nighthawk continuă să se așeze pe ouă, ușor deschide ochii. Cort oprește instantaneu ... el le închide din nou. Cortul devine în curs de desfășurare, pasărea este atent, dar nu pentru mult timp. În cazul în care partea din plopii a dat o ciocănitoare verde al treilea urlet, cortul este deja la o distanță de aproximativ un metru de pasăre ședinței.
Am șterge sudoarea de pe frunte, și trece la cea mai dificilă munca. Cu rucsaci și aparate de fotografiat lor grele, mă urc în iad, adică, cortul. În tăcere, cu strict răsuflarea tăiată pentru a despacheta. Toate acestea cu lentoarea de melc: după vizionarea mine caprimulgul. În cele din urmă, am pus lentile și a vedea un dispozitiv de metal oglindă reflecție ședinței somnoroasă caprimulgul.

Dispozitivul este de spargere, dar pasărea nici măcar nu a deschis ochii. Sa făcut. Colectionez lucruri. În același timp, am rănit pe scaune pliante din spatele o tijă de oțel.
sperietoare Lasky
În pădure, cum ar fi o lovitură pe nicovală, a existat un sunet ascuțit. Dar, iată! În loc să se îndepărteze în grabă, caprimulgul rămâne în loc și, cu ochii larg deschiși, se uită la cort. Ce ochii! Migdalați, întuneric, genial! Spre surprinderea mea mă uit la el și au lovit intenționat înapoi pe tija. Numai atunci se poate pasăre se ridică încet și se fixează mișcă încet aripile sale. Dar eu plec pentru că am născut planuri mari pentru mâine. am făcut o nevăstuică umplute, păstrând forma numai caracteristicile de bază de chips-uri albe. Lusk - primordial caprimulgul inamic. Dacă ea nu reușește, ea prinde și rupe în bucăți. Sperietoare Scary am atașat firul alb la stick-ul, și l-am blocat în gaura cortului, a făcut pentru obiectiv.
Nu voi uita niciodată scena, a jucat sub frunzele verzi pe teren acoperit cu cenușă. Cenușăreasa mea liniștită sa transformat într-un erou, se angajează în luptă cu drakonom- era de înțeles - pentru că sub ea au fost ouă noi-laid, un angajament de viață.
iarbă scăzut rustled, când m-am mutat la cuibul de afecțiunea mea. Caprimulgul a sărit (părea că acesta ar fi dublat) și pe scară largă turtit aripi, ca un vultur în coada poedinke- a deschis ca un ventilator, ca un pavlina- vanitos șuieră el și rupt ca o bufniță, du-te la jaful de noapte. El a mers în jurul valorii de cuib, tremura gâtul lui, apoi a deschis ciocul, a mers încet la sperietoarea și sa repezit la el. O astfel de pasăre gât teribil l-am văzut vreodată. A fost de mai multe ori mai mare decât caprimulgul cap, iar în roșu aprins Abyss vasele de sange ei întunecați. batjocură caprimulgul și fixându, ca și în cazul în care concurează cu vehiculul meu cu motor. Cu mâna stângă, am strîngînd cu disperare un băț cu o nevăstuică umplute, iar rama împușcat dreapta cu cadru. Mi-am luat de pe gura întunecată a păsării și a adus lentilele pe ochi căprui genial.
Bird a atras mai aproape. (Niciodată în viața mea nu am schimba rapid lentile.) Am încet, cu atenție ridicat sperietoarea. În picioare pe picioarele din spate, părea să fi pregătit pentru salt. Pasărea părea să devină chiar mai mult, cu ochii lărgit, adâncit în gât umflat la proporții gigantice, ea a criticat la sfârșitul stick-ul.
Am continuat să tragă într-un extaz. motor cracată în fereastra de mici fulgera numere, și pasărea, șuierat, se luptă cu o sperietoare. Liniște transformat în furie. Se bate aripile sale și a ciugulit chips-uri albe, și îmi place loviturile a căzut peste capul meu instinctiv tras în sus stick-ul ... îmi amintesc doar că vrajitoarea aripi maro, cu un gât sfârâit fierbinte a fost atât de aproape de mine că impactul său a fost pe panza. .. acoperiș cort yellowed zguduit ca și grindină.
Uimit, am tras o efigie a cortului. Filmoschetchik oprit. Când m-am uitat afară prin gaura, pasărea, ca o statuie neagră a stat deja în liniște în ouăle lor pestriți. Ochii ei au fost închise, ca și cum ea a fost de repaus după o luptă grea.

Istvan Nagy Homoki

Caprimulgul (Caprimulgus europaeus) sau bufniță

Aspect.
Coada cu două pete mari, masculi albi, iar femelele de culoare roșie. fund Wing cu dungi de culoare rosu aprins.
cântec de nunta de sex masculin - monoton zumzet ciripit, ca un motor electric pocnituri: &rdquo-errrrurrrrrrrerrrrr ...&rdquo-. La sfârșitul masculul Trilul adesea produce o caracteristică &ldquo-fyurr-fyurr-fyurr-fyurrryuyu ...&rdquo-. De multe ori este auzit, de asemenea, raliindu strigăt: &ldquo-week-end week-end week-end week-end ...&rdquo-, foarte amintește de vocea bufnița. Doar țipete și caprimulgul de sex feminin. Uneori, în aripi de zbor de sex masculin aripi tare.
habitate.
Aceasta are loc în păduri și arbuști mixte și foioase.
alimente. Se hrănește cu insecte.
locuri de cuibărit. Favorit caprimulgul cuiburi - lumina, păduri de pin rare, păduri de foioase amestecate și tufiș. El preferă să rămână aproape de logare, poieni de pădure și margini de pădure.
cuib de locație. Cuibărește pe sol.
Forma și dimensiunea cuibului. mufă specială nu. Ouăle sunt așezate direct pe sol, de obicei, pe ace de pin, frunze de anul trecut, praf de lemn putred. La locul unde ouăle sunt, ca clocit formeaza o mica depresiune.
Caracteristici zidărie. Ambreiaj de 2 oua. Ouăle sunt eliptice în formă, cu o aceeași conuri ovale. Învelișul este neted și lucios. Fundalul principal al alb-porțelan sau gri-alb. Potrivit fundal împrăștiate pete: mai adânc gri deschis, cu margini neclare și de suprafață, definit brusc gri, cu o tentă maronie. Dimensiunile ouă: (28-36) x (20-24) mm.
datele de cuibărit. Aterizează la sfârșitul lunii aprilie - începutul lunii mai. Despre mijlocul lunii mai, primul ambreiaj, iar la începutul lunii iunie - primii pui. Primii pui de zbor se găsesc la sfârșitul lunii iunie. Complet păsări tinere sunt independente la sfârșitul lunii iulie. Plecare din august are loc la începutul lunii octombrie.
răspândire. Distribuit în est la Transbaikalia. În ultimii ani, găsit în cuiburi salcie pe malurile râurilor de munte în apropierea Tynda și &deserturi ldquo-cenușă&rdquo- Kamceatka.
iernat. - zonele de iernare de Sud și Africa de Sud-Est.
importanță economică. Nighthawk este utilă, deoarece consumă o mulțime de molii, omizi, care sunt dăunătoare pentru păduri și grădini.
Distribuiți pe rețelele sociale:

înrudit

GuruAnimale.com
Animale Păsări Rozătoarele Pește Insecte Incubatoare Paraziți Fermă Echipamente și instrumente Sfaturi Întrebare / răspuns Miscelaneu